Welcome Guest [Log In] [Register]
Welcome to Sakurakai. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Username:   Password:
Add Reply
Goturnering
Topic Started: Oct 30 2014, 12:48 PM (1,708 Views)
Sandejj
Medlem
[ *  * ]
Hejsan!

Det börjar bli en del aktiva folk i Falun-Borlänge goklubb (jag har väl rekryterat sen i våras!) och vi har fått lite frågor om vi skulle vilja hålla någon turnering. Vi fick till och med frågan om SM, men det känns ganska läskigt att gå direkt på något sådant stort. Däremot är vi sugna på att hålla någon slags Borlänge Open nästa år, antagligen mot hösten.

Min fråga är följande. Då den gamla goklubben hade ganska tighta kopplingar till Sakurakai, finns det någon möjlighet för oss att inför turneringen låna/hyra eventuella go-set som kan finnas kvar? Jag vet inte ens om ni har de, men Martin Li sa att gamla klubben har några set i alla fall. Goförbundet kommer antagligen också bidra med bräden osv men tänkte fråga er också. Nån av er kanske rent av är intresserade av att hjälpa till? :)

Det här ligger i det tidigaste stadiet, så ingen stress :D

Mvh
Alexander

PS. Av någon anledning blev ett TP kvar hos mig trots att den skulle lämnas hos er och jag har helt glömt bort att själv åka in till Falun för att lämna tillbaka det. Jag ska försöka komma snarast möjligt med det, samt boken "In the beginning" som jag lånade förut.
Offline Profile Quote Post Goto Top

Mcgreag
Member Avatar
Teknikansvarig, Revisor
[ *  *  *  *  * ]
Vi har faktiskt anordnat SM en gång för några år sedan i Falun och en Borläng turnering under namnet Dame Tatakai :)

Självklart lånar vi/jag ut våra/mina grejer, vi kommer säkert och deltar/hjälper till med turneringen också. Jag har personligen 3 bräden och 5 set med stenar och tror vi har minst 3 bräden + stenar på valla men inte säker, ska till valla i kväll så jag kan kolla då. Vi har inga klockor i alla fall det vet jag.

Sandejj
Medlem
[ *  * ]
Oj hade ingen aning om att ni haft en turnering i Borlänge! Får jag fråga var ni var någonstans? Vet inte riktigt var man kan hitta en lokal att vara i.

Supersnällt att du/ni ställer upp med lite bräden :D Vi har ju lite egna bräden också, men ju mindre vi behöver köpa in/hyra/låna långt bortifrån desto bättre :)

Mcgreag
Member Avatar
Teknikansvarig, Revisor
[ *  *  *  *  * ]
Det var någon större kvarterslokal. Om du varit till linköpingsturningen så var det en lokal liknande den. Kommer inte ihåg var den låg eller vad den hette, det var Marco som organiserade det.

Mcgreag
Member Avatar
Teknikansvarig, Revisor
[ *  *  *  *  * ]
Vi har 4 bräden och 2 stenset på valla. Med mina blir det 7 kompletta set.

Sandejj
Medlem
[ *  * ]
Låter super bra!! Väldigt snällt av er/dig :) Då är vi redan uppe i 14-set, antagligen behöver vi inte köpa in så himla mycket då :) Goförbundet kommer säkert kunna hjälpa till med klockor också. Men super, tack igen. Vi ska kolla upp lämpliga lokaler osv nu också. Galaxen hade ju varit ultimat, men det är nog ganska dyrt. Schack-SM spelades väl där i år tror jag? Aja, jag hör av mig hur det går med planeringen i alla fall!

Rosef
Member Avatar
Ordförande
[ *  *  *  * ]
Någon som vet hur det ser ut med turneringen som ska hållas? Skulle det bli något under hösten 2015?

« Previous Topic · Go och andra spel · Next Topic »
Add Reply